Motor generátora a hnacie motory
Aby sa zabezpečilo dynamické zrýchlenie veľkého vozidla, musia mať motory dostatočný výkon a malé rozmery. Motor generátora vyrába elektrickú energiu, ktorá sa ukladá v akumulátore.
Hybridné automobily Honda prinášajú skvelú odozvu a nízku spotrebu paliva s oveľa nižšími emisiami.
V súčasnosti je veľmi dôležitým aspektom uspokojenie rastúcich nárokov noriem na nízke emisie pri každodennom používaní, rovnako ako z hľadiska ekologického uvažovania o budúcnosti.
Nové pravidlá už ovplyvnili náklady na jazdu a tento vplyv si zachovajú aj v budúcnosti. Nastal čas pre hybridné pohony, ktoré si časom získajú ešte väčšiu popularitu vzhľadom na oveľa nižšiu spotrebou paliva hybridných vozidiel a nižšie emisie CO2 v porovnaní s tradičnými benzínovými vozidlami. Jednoducho povedané, hybridné vozidlá budeme využívať dlhšie a z dlhodobého hľadiska prinášajú skvelú finančnú úsporu.
Znalosti v oblasti vývoja hybridných technológií, ktoré sme v priebehu rokov získali, sa zakladajú na tvorivosti, inováciách a neustálom zlepšovaní. Hybridný pohonný systém sme predstavili prvýkrát v roku 1999 pri uvedení modelu Insight a odvtedy sme ho výrazne vylepšili vývojom technológií, ktoré rozširujú našu ponuku hybridných vozidiel.
Tento model má systém novej generácie s pohonom všetkých štyroch kolies, pri ktorom vozidlo využíva benzínový motor, ktorý spolupracuje s veľkým elektromotorom na prednej náprave a dvomi elektromotormi na zadnej náprave. Tento hybridný pohonný systém zabezpečuje lepší výkon pri jazde v zákrutách a pri brzdení a súčasne nízku spotrebu paliva. Systém nedostal názov Super Handling All Wheel Drive pre nič za nič.
Systém, ktorý sa dokáže rozhodovať úplne sám prináša vynikajúcu odozvu riadenia a mimoriadne plynulú jazdu.
Úžasný hybridný model NSX so systémom Super Handling All Wheel Drive. Využíva okamžitú odozvu krútiaceho momentu vytváraného tromi elektromotormi, ktoré v kombinácii s benzínovým motorom V6 prinášajú neuveriteľný výkon a jazdné vlastnosti.
Honda CR-V, celosvetovo najpopulárnejšie SUV práve dorazilo do Európy.
Tento inteligentný systém nazývame Multi Mode Drive a umožňuje voľbu medzi tromi režimami pohonu v závislosti od situácie v premávke a typu cesty, po ktorej jazdíte.
Naše vyspelé hybridné vozidlá jednoducho kombinujú výhody benzínových a elektrických motorov. Sú navrhnuté tak, aby prinášali výrazne nižšiu spotrebu paliva vďaka spojeniu úsporného benzínového motora s výkonom elektromotorov. Harmonicky navzájom spolupracujú a zabezpečujú plynulý prenos výkonu na kolesá a dynamické zrýchlenie, keď je to potrebné.
Použitím dvojmotorového systému i-MMD sme vytvorili prvé hybridné SUV dostupné širokej verejnosti určené na predaj v Európe – novú Hondu CR-V. Toto nové CR-V je známe svojou vynikajúcou konštrukciou, všestrannosťou a priestrannosťou. Jeho základom je 2-litrový benzínový motor s Atkinsonovým cyklom a náš jedinečný hybridný pohonný systém. Vďaka tomuto ucelenému systému sa dostanete za podstatne menej peňazí k úplne novým horizontom... a ešte ďalej.
Jednotky motora s priamym náhonom modelu NSX sú súčasťou technicky najpokročilejšieho pohonu pre cestné autá, aký sme kedy vyrobili.
Hybridný pohonný systém Honda i-MMD prináša okamžitú odozvu vďaka dvom elektromotorom a umožňuje vzrušujúcu jazdu. Nejde však len o točivý moment elektromotora, pretože naše hybridné vozidlá prinášajú to najlepšie z obidvoch oblastí. Tento typ inteligentného pohonu automaticky a plynule prepína medzi elektrickým pohonom pri nižších rýchlostiach a benzínovým motorom pri vyšších rýchlostiach podľa toho, ktorá možnosť je účinnejšia.
Jazda vo vozidle s hybridným pohonom Honda prináša jedinečný zážitok, pretože nič sa nevyrovná pokoju pri štarte v elektrickom režime. Po naštartovaní benzínového motora je prechod taký tichý a plynulý, že sa budete sami seba pýtať, či motor vôbec nabehol.
Skvelou vlastnosťou hybridu je, že nemusíte hľadať nabíjaciu stanicu, ani si doma nechávať namontovať špeciálnu zásuvku. Motor počas prevádzky nepretržite dobíja akumulátor a vám stačí len natankovať benzín tak, ako to bežne robíte. Naozaj je to také jednoduché.
Hybridné vozidlo zníži vaše náklady na tankovanie a ušetrí vám peniaze. Používanie menšieho množstva paliva znamená aj nižšie emisie, čo je oveľa lepšie pre vašu peňaženku a životné prostredie.
Päť rokov alebo až 100 000 km (v závislosti od toho, čo nastane skôr) sa nemusíte o nič starať. Na pohonný systém Honda i-MMD vrátane akumulátora sa vzťahuje plná záruka.
Systém i-MMD (inteligentný pohon vo viacerých režimoch) určí najefektívnejší spôsob využitia paliva a elektriny, vďaka tomu sa vodič nemusí rozhodovať medzi niektorým z trojice režimov jazdy: elektrickým (Electric Drive), hybridným (Hybrid Drive) a režimom motora (Engine Drive).
V elektrickom režime Electric Drive hnací motor čerpá energiu výlučne z akumulátorov a umožňuje extrémne tichú jazdu s nízkymi až nulovými emisiami.
V prípade hybridného režimu benzínový motor poháňa motor generátora elektrickej energie a ten pohonný elektromotor, prebytočná energia z motora sa pomocou generátora využíva na dobíjanie akumulátorov.
V režime motora Engine Drive kolesá poháňa benzínový motor, pričom v prípade potreby je k dispozícii zrýchlenie s využitím maximálneho výkonu elektromotora, napríklad ak treba vykonať rýchlo predbiehať.
Tieto nové prvky pokročilej hybridnej technológie Honda spoločne prinášajú úplne nový zážitok z jazdy.
Čo je hybridná technológia? Ako to funguje? Ako dlho vydržia batérie? Odpovede na tieto a mnohé ďalšie otázky nájdete v časti Najčastejšie otázky o hybridnom systéme Honda.